Viktor & Rolf
Як ви думаєте, чи є щось неможливе в моді? Ні, авторитетно відповідають Віктор Хорстінг і Рольф Снёрен, засновники модною нідерландської марки Viktor & Rolf. Парочка божевільних дизайнерів познайомилася під час навчання у Вищій художній школі в Арнемі. 4 роки, проведених в одному навчальному закладі, (1989-1992), переконали чоловіків, що пора підкорювати Париж. Це, як відомо, справа нелегка, потрібно було виділитися з натовпу молодих випускників академій, шкіл дизайну та художніх коледжів, щорічно штурмують світову столицю моди. Протягом одного року, дует працює на Мартіна Марджела. Сумашедший деконструктивизм робіт Марджела - сукні з мясницьких фартухів, жакети з тюлю, замотані скотчем наряди - вразив голландців, і вони зрозуміли, що творити спокійну класику нестерпно нудно.
У 1993 році Хорстінг і Снёрен відкривають власне ательє. Емблемою марки стає сургучна друк з ініціалами засновників - Viktor & Rolf. Перша колекція здивувала глядачів нарочито перебільшеними формами, наряди манекенниць були об'ємно-гротескними. Про дуеті молодих дизайнерів заговорили модні критики. Дотримуючись амплуа «ми все перевертаємо з ніг на голову», такі колекції одягу були настільки ж провокаційними. Силуети в вигляді ядерного гриба, переодягання манекенниць прямо на подіумі, вихід моделей в чорному одязі з зафарбованими чорною фарбою особами, колекція середньовічних лат, що опинилися модними сорочками, мотоциклетні шоломи на головах, гіпюрові асиметричні спідниці з вирізаними колами - це далеко не повний перелік того, що можна побачити на шоу Viktor & Rolf. До речі, дизайнери настільки люблять йти від протилежного, що навіть колекції створюють навпаки. Практично завжди модельєри починають з більш простої готового одягу, а після приступають до вищої проби - колекціям від кутюр. Але Віктор і Рольф і тут порушують правила, в кінці 90-их вони голосно заявили про себе в ніші haute couture, а після 2000-х взялися творити одяг для вулиць. Правило «догори ногами» діє в першому бутику, який відкрився в 2003 році. Інтер'єр всередині будівлі витриманий в дусі найсуворішого нідерландського класицизму, якби не одне «але» - всі предмети знаходяться в положенні навпаки. Колони розташовані вниз підставою, килимок біля дверей знаходиться на стелі, перевернуті абсолютно всі деталі обстановки.
Важливою рисою талановитого тандему стало вміння предподнесті витівки на подіумі не як дурне дитячість, а як прояв особливого гумору і авангардизму в мистецтві.
До речі, парфумерна лінійка Viktor & Rolf почалася ще більш скандально, ніж дебютний показ мод. У 1997 році лімітованим випуском в 250 флаконів побачив світло Le Parfum. Це не були справжні парфуми, муляж, що не розкривається пляшечки як би натякав, що парфумерія - це мистецтво, а не комерція.
Після жартівливій витівки, в 2005 році дизайнери випустили справжні парфуми. Первісток від Viktor & Rolf носив назву Flowerbomb, і його презентація відбулася на показі весна-літо 2005. Знайомство з ароматом було представлено у вигляді створення ефекту вибуху - раптовий порив прибирає зі сцени дівчат в чорному, і замість них з'являються жінки-квіти, одягнені в рожеве, схожі на бутони квітів. Концепція туалетної води зводилася до того, що жіноча краси подібна бомбі, готової вибухнути в будь-який момент. Flowerbomb іскрить акордами троянди, орхідеї, жасмину, фрезії, апельсинового кольору, в компанії пачулі і мускусу дійсно виходять бомбово-солодкі жіночі парфуми.
Очікування появи чоловічого парфуму від бренду млоїло - що на цей раз придумають Віктор і Рольф? Antidote Viktor & Rolf, випущений в 2006 році, не обдурив передчуттів шанувальників бренду. Чоловічий парфум, задуманий як протиотруту нестримної пристрасті, витканий фантастичним переплетенням нот цитрусів, спецій, оповитих ароматами кедра, сандалу, пачулі, шкіри і амбри. Antidote Viktor & Rolf - нестандартний, зухвалий, що вбиває меланхолійність і нерішучість.
Парфуми Viktor & Rolf працює на спростування реальності. Як кажуть творці, нам всім не вистачає мрії.