Jimmy Choo



Народження легенди не завжди пов'язано зі світлом софітів. Хто з сучасних модниць із завмиранням серця не вимовляє назву марки Jimmy Choo? Тим часом, історія багатомільйонної імперії почалася в курній майстерні шевця -малазійца.
Виходець із сім'ї ремісників, Джиммі Чу працював в майстерні батька з раннього дитинства. Першу пару туфель він змайстрував в 11 років, до 18 років, перейнявши батьківський досвід, він хотів робити більш витончену взуття і знати про шкіряні вироби все. Тому вступив на навчання до Лондонського технічний коледж. У 1980-их роках він вирішив -домен повертатися не буде, і влаштувався в столиці Британії. Грошей у емігранта було небагато, для початку довелося зняти невелику кімнатку в старому військовому госпіталі. Для вразливих осіб місце виявлялося страшним - залишки колючого огорожі, старі полки і пошарпаний килим на підлозі відбивали бажання для відвідування магазину-майстерні. Але якщо дівчина могла потерпіти, то отримувала немислимою краси і зручності взування - Jimmy Choo спеціалізувався на гостроносих шпильках і босоніжках на підборах. Підгонка взуття робилася прямо по нозі клієнтки, та й відтінки черевичків були дуже незвичайними - майстер міг пошити взуття самого рідкісного кольору, адже всі вироби робилися вручну.
Оскільки мало хто з відомих компаній займався виготовленням моделей вручну, про маленьку компанії поступово заговорили. Лондонські модниця ділилися один з одним секретом, де вони дістали ЛаБут фісташки кольору чи босоніжки зі зміїної шкіри. Про Jimmy Choo дізналися навіть в королівському палаці і чоботарі запропонували зробити туфлі для принцеси Діани. Що вже говорити - після такого успіху про майстра з золотими руками заговорила преса.
Приблизно в цей час Тамара Меллон, спадкоємиця косметичної марки Vidal Sassoon, покидала пост редактора напряму «аксесуари» в журналі Vogue. Жінці хотілося створити власну справу, звичайно, пов'язане з модною індустрією. Знайомство з Джиммі виявилося дуже до речі - з'ясувалося, що майстер вміє шити взуття, але нічого не розуміє в маркетингу. Тамара запропонувала створити спільну компанію, де Джиммі б відводилася креативна, а їй - фінансова роль. Малазієць довго сумнівався, лише після того, як дівчина на підтвердження серйозності власних намірів початку драїти підлоги в курній майстерні, він відповів «так». Батько Меллон виділив близько 190 тисяч на реєстрацію нової компанії. У 1996 році з'явилася Jimmy Choo Ltd.
У створенні бренду як такого величезну роль зіграла і племінниця Джиммі, Сандра Чой. Талановита дівчина створювала ескізи і підбирала матеріали для пошиття взуття.
Першою зміною для марки став переїзд. З підсобки лондонській лікарні Jimmy Choo Ltd перемістився в більш престижний район - в сусідньому приміщенні розташовувався магазин люксової одягу.
Успіх не пройшов гладко - по документам, частки були розподілені між Чу і Меллон порівну. Але кожен з акціонерів був незадоволений. Джиммі вважав, що Тамара та її батько експлуатують його ім'я, друга половина стверджувала, що майстер був не більше ніж башмачником, здатними просто шити взуття по чужих ескізами. Сандра теж втратила прихильного ставлення дядька - вона перестала працювати над індивідуальними замовленнями, розробляючи моделі для серійного виробництва.
Бренд кілька разів змінював власників. Першим свою частку продав засновник, чиє ім'я марка носить донині день- Jimmy Choo. З 2000-х нове керівництво викупили акції Тамара і її батька. Сьогодні Jimmy Choo Ltd випускає одяг і взуття, сумки і окуляри, інші аксесуари і духи.