Парфуми Maison Francis Kurkdjian
Чи можливо таке - щоб представник іншої нації заткнув за пояс суперників в справі, що вимагає якостей, традиційно приписуваних їм? У житті буває як завгодно. Яскравим прикладом служить життя і кар'єра самого знаменитого вірменина Франції на сьогодні - Франсіса Куркдажана.
Пальму першості знавців ароматів, жінок і вина оскаржити у французів не вдавалося нікому. У парфумерії на це спокусився вірменин Maison Francis Kurkdjian і виграв, ще 1990 их роках. Однак давайте по порядку.
Народжений у родині церковних півчих, хлопчик з дитячих років ріс творчою особистістю. Він займався танцями, добре малював, співав у хорі. Йому пророкували успішне музичне майбутнє. Дитячі захоплення відійшли на другий план, коли Франсіс став підлітком. Юнака тепер більше хвилювали аромати, причому навколишні тільки диву давалися - хлопчина безпомилково визначав аромати, міг розкласти на складові духи сусідки з квартири навпроти або парфум пана, з яким стояв в банківській черзі.
Підтримавши захоплення сина, батьки допомогли йому отримати відповідну освіту. Диплом французького університету ISIPCA і відмінні рекомендації викладачів надали Maison Francis Kurkdjian можливість працювати з найкращими парфумерними будинками. Список досягнень Francis Франсіса вражає: він створив Le Male для Жана-Поля Готьє, Armani Mania Woman для будинку Giorgio Armani, Green Tea від Елізабет Арден, перераховувати можна і далі, однак і так стає зрозумілим, що Франсіс досяг вершин парфумерного майстерності.
У 2001 році у маестро з'явився власний парфумерне напрямок. Нечисленні інтерв'ю дають зрозуміти, що Франсіс втомився творити під замовлення. За словами Куркдажана, сучасне парфумерне мистецтво - це перш за все, бізнес. Імперія з мільйонними статками диктує правило гри, або ти їх підтримуєш, і стаєш «співучасником», або тримаєшся особнячком, але твоя компанія завжди ризикує. Франсіс каже, що парфумерія, створена під брендом Maison Francis Kurkdjian, що не заплутує покупців, приводячи незрозумілі їм формули створення. «Про аромати потрібно говорити просто, не можна планувати на роки вперед і строго дотримуватися цього плану. Створення нового аромату відбувається спонтанно, з натхнення. Випадкова зустріч або почута мелодія здатні народити ідею, але перевести її на мову ароматів вкрай складно ».
Франсіс вислуховує побажання своїх клієнтів і створює аромати на замовлення. Він може приїхати додому, з чудовим валізою і після візиту у клієнта залишиться флакон індивідуального аромату, послуга коштує недешево, від 8 тисяч євро, мисливців отримати заповітний продукт знаходиться чимало.
Створюючи свої парфумерні шедеври, Франсіс намагається зібрати якомога більше інформації про інгредієнти. Компанія Maison Francis Kurkdjian працює за принципом, що випущений аромат повинен радувати власника, бути нетривіальним, і приносити комерційну вигоду. При цьому аромат повинен мати свій характер і навіть окреме місце на полиці в магазині. Маестро стверджує, що збудований в ряд флакони більше нагадують консервні банки, ніж духи, і від цього аромати втрачають свою привабливість.
Концепція Maison Francis Kurkdjian спрямована в минуле. У найближчому майбутньому, каже Куркдажан, люди будуть прагнути здобувати аромат не величезних парфумерних бутиках, а в невеликих магазинах -будуарах, де їм зможуть запропонувати дійсно щось ексклюзивне.